Iulie 5, 2010

Ana şi dubla identitate

Posted in ana, vacanta la 8:09 pm de anagreudeexplicat

Primul buletin l-am făcut la 14 ani. La început de clasa a 8a, deh îs născută pe 8 septembrie. Nu a rezistat decât câteva luni, pentru că l-am rătăcit. Aşa că l-am facut pe al doilea. 2 luni mai târziu l-am regăsit printre colile de la blocul de desen. Aveam 2 buletine… ar fi trebuit să fie un semn, să mă prind… dar nu. Pe primul l-am tăiat pentru că oricum nu mai era valabil. Şi am rămas cu al doilea.

Al treilea buletin l-am făcut la 2 ani după ce ne-am mutat. 2 ani am umblat în ilegalitate cu adresa din Militari. Oricum am avut un şoc când am citit pe buletin adresa din Micşunelelor 333 şi am conştientizat că nu mai am buletin de Bucureşti.

Cu cel de-al treilea buletin am mers de am făcut mai toate actele de care ai nevoie după 18 ani: diplome de Bac şi Licenţă, permis de conducere, paşaport biometric de Satana-Satana, cererile de înscriere la Master în Franţa, Erasmusul, asigurările de sănătate, conturile la bănci şi alte minunăţii.

Oricum până la 18 ani, buletinul e decorativ, rar ai ocazia să îl foloseşti cu adevărat. Abia pe urmă ajungi să-ţi înveţi serie, nr şi CNP pe de rost ca să te loghezi pe diverse conturi şi siteuri.

Se poate vedea aşadar cu ochiul liber că încă de la început am avut o relaţie specială cu buletinul. Eu cu el şi el cu mine. Unde mai pui şi povestea cu întorsul acasă în vacanţa din februarie… fără paşaport sau buletin. Ca măsură de siguranţă şi din precauţie m-am întors din România şi cu buletinul. Aveam acum cu mine în Franţa toate actele de identitate pe care statul român şi evidenţa populaţiei mi le-ar fi putut furniza.

Când am depus dosarul pentru cămin a trebuit să fac o copie după buletin… şi uite cum l-am pierdut şi pe cel de-al treilea. În Franţa fiind. Din fericire aveam cu mine paşaportul, deci întoarcerea acasă nu era compromisă.

Şi am ajuns acasă. Şi am tot amânat să merg până la capătul lumii la Buftea să îmi fac un alt buletin. Al patrulea deja la fantastica vârstă de 23 de ani. Bunicul la aproape 80 a avut doar 2 buletine. Dar să nu comentăm.

Seara stând şi rânduind toate actele de care am nevoie pentru eliberarea unui Buletin IV, mi-au căzut ochii peste certificatul de naştere. Şi încep să mă holbez la el preum viţelul la poarta nouă şi simt cum un vid ia locul stomacului meu:

„Nu… dar aşa ceva nu se poate… Nu există! Adică e imposibil! Nu, nu, nu. Refuz să cred. Deci refuz. Clar. REFUZ!!! „

Mă aşez la birou cu copia după buletin în faţă şi cu certificatul de naştere alături. Şi fac uz de cunoştinţele dobândite în clasa întîi: citesc cifre.

„2-8-7-0-9-0-8 până aici totul bine … -1-8. Stai cum adică -1-8?!?!?! Nununununununununununu!!!! Tre’ să fie -3-1. Aşa scrie în buletin. Nu -1-8. S-o luăm de la capăt. 2-8-7-0-9-0-8, da deci asta sunt eu fată născută pe opt septembrie o mie nouăsuteoptzecişişapte în Bucureşti, sector 3, da e corect… e bine, până aici, jusqu’ici tout va bien, mais la chute o să fie de la maaaaare înălţime”

Şi simt cum îmi fuge pământul de sub picioare. Şi fuge pământul de parcă ar fi găsit o altă planetă pe care să se aşeze şi Ana rămâne suspendată undeva în ne-existenţă. Pentru că Ana avea 2, două, CNP-uri. Unul în buletin şi altul în certificatul de naştere. Şi erau diferite ele între ele. Mai ales ultimele 2 cifre. Care din 18 ajunseseră 31. Şi deci, cum ar veni avea 2 CNP-uri, 2 identităţi, 2 vieţi, 2 ce vrei tu… dar 2 să fie.

Şi m-a bufnit răsul isteric. Pentru că sincer care sunt şansele să nu ai acelaşi CNP?!?!?! Care sunt?!! Mai mult decât atât, dacă ar fi fost să i se întâmple asta oricui de pe lumea asta, eu aveam cele mai mari şanse, ca şi dovadă că restul cunoscuţilor mei au doar 1 singur CNP şi nu mai multe. Şi-mi pare rău pentru ei, pentru că ei nu pot alege în fiecare dimineaţă ce onorabil cetăţean al acestei unice ţări o să întruchipeze. Eu aveam puterea de a alege. Sunt Ana cu 18 în coadă sau cu 31? Punem bombe în metrouri azi, fraudăm statul, spionăm mama Rusie sau furăm petrol?? Le pot face pe toate pentru că eu figurez în 2 locuri în acelaţi timp: omniprezentă, omniscientă şi toate celelalte omni-uri învăţate la literatură într-a 12 a.

5 minute mai târziu, stând de vorbă cu Mihai, zâmbetul meu s-a transformat într-o grimasă chinuită de groază:

„Dacă CNP din buletin nu este corect, înseamnă că buletinul nu este valabil… aşa că toate actele făcute cu el nu sunt valabile… şi la fel orice act are CNP-ul altul decât în certificatul de naştere… Diploma de bac e cu ăla din buletin… Deci înscrierea mea la facultate nu e valabilă? Şi diploma de licenţă? Admiterea la master? MASTERUL ÎN FRANŢA?!?!?!?!?!?!?! Adică există şanse să nu mă mai întorc la Orlinz la toamnă în cazul în care ăştia nu-mi mai recunosc actele?!?! Adică eu nu te mai văd??… Şi permisul şi paşaportul şi diploma de licenţă… sunt cu alt CNP decât în certificat, deci TOATE sunt nule?!?! Eu nu exist? sau exist pe CNP-ul altcuiva? Sau mi-au mai dat încă unul?! Ce dracu’ frate?!”

Scurt moment publicitar (urmează scene de o violenţă verbală, intelectuală şi emoţională greu de suportat până şi de Charles Manson) de prezentare a eficienţei sistemului de evidenţă a populaţiei din România – Vă rugăm verificaţi pe loc că datele coincid cu ce ştiţi dvs. În special CNP.

După o mică criză de isterie de vreo oră în puterea nopţii, în care am trecut în revistă toate scenariile posibile după principiul poveştii cu drobul de sare exponenţial, m-am aşezat tranquille la un film puţin suprarealist despre o copilă căsăpită care-şi veghează familia dintr-un fel de tărâm de mijloc. Filmul se cheamă Lovely Bones. Super

Dimineaţă cu avântul racului mă înfăţoşez la poliţia din Buftea. Ajung în faţă la ghişeu – un tânăr de vreo 26-27 de ani, înalt, brunet cu ochi albaştrii. Îi explic

Ana: „Mi-aţi eliberat buletinul cu un alt CNP decât al meu… sau mă rog decât cel din certificatul de naştere”

Dl. Poliţist: „Nu se poate domnişoară

Ana: „Ba da se poate”

Dl. Poliţist: „Nu, nu, nu. Nu se poate”

Ana: „BA DA. Poftim de verifică CNP-urile”. Şi se uită pe certificatul de naştere şi pe copia după buletin (originalul este undeva prin Orlinz-Paris-Marseinice-St. Mallo-St. Michel-Olivet). Şi se uită odată, de doo ori, de 3 ori

Dl. Poliţist, inexpresiv şi rigid: „Dra, aveţi 2 CNP-uri…”

Ana (în gând „No shit Sherlock”): „Şi acum ce fac?? Ştiţi toate actele mele…blabla”

Dl. Poliţist: „Să vă caut în baza de date, locală şi pe ţară”

Începe el de mă caută în 2 calculatoare, 4 aplicaţii, 5 dosare şi restul file. Între timp îşi face apariţia un domn în vârstă burtos şi mustăcios cu un aer foarte important şi frumuşelul începe să-i explice situaţiunea: „Dl. Grigore, uitaţi dra a venit şi…. blabla”. Apoi dl. Grigore se uită şi el in cele 2 calculatoare, 4 aplicaţii, 5 dosare şi restul file şi constată că CNP-ul din certificat este incorect („Ana, tu n-ai existat până la 14 ani, când ţi-au scris CNP corect în primul buletin. Dar ce faci, păpuşă cu ele? Mâncare. Hehehe”) şi că nu există şi că cel corect, unic şi minunat este cel de-l aveam în buletin şi că-s unică pe ţară şi că nu am convieţuit cu încă cineva pe acelaşi CNP/Buletin (brusc am înţeles poanta cu 2 la buletin…). Şi uite că s-a făcut lumină

Dl. Poliţist: „Şi acum vreţi să vă faceţi buletin nou? Păi nu pot să vă iau actele pentru că certificatul de naştere nu e valabil… Iar pentru eliberarea unui certificat nou de naştere, în situaţii de genul, vă trebuie carte de identitate… Şi oricum trebuie să veniţi cu proprietarul locuinţei să semneze că este de acord să vă ia în spaţiu (uuuu, luat în spaţiu… şi mintea Anei e departe, în spaţiu cum ar veni). Aşa că veniţi mâine şi cu tata 🙂 „

Între timp pleca şi dl. Grigore din birou, ţinând lipit pe piept un plic mare maro, pe care era scris cu majuscule de-o şchioapă cu movDL. GRIGORE„: „Pa, Ana, ne vedem mâine”

Şi plec. Şi mă reîntorc mâine împreună cu tata şi cu certificatul meu cu alt CNP, la dl. Grigore şi la frumuşelul de la evidenţa populaţiei.

Next step: să schimb certificatul de naştere. Cu totul. Prilej cu care o să capăt unul în format european or smth. Un fel de o a doua naştere, gen.

Se putea şi mai rău de atât, la modul la care să fi fost cazul să schimb toate actele. Dar nu

Karma: în cele 2 ore cât am apucat să dorm l-am visat pe Radu. Radu al meu. Pe care nu l-am mai vazut de peste 1 an şi cu care nu am mai vorbit tot de atâta timp. Şi a fost un vis frumos. Se zice că a fost de bun augur. Plus restul de „coincidenţe” de la poliţie. Daniel mi-ar spune că cineva/ceva, undeva prin Univers ar vrea să-mi spună/înveţe ceva… ei bine, are toată atenţia mea că prea a fost dubioasă treaba…

7 comentarii »

  1. Cosmina said,

    am ras cu lacrimi cand mi ai zis…am ras si acum citind negru pe alb..ma rog gri:P Anush, tu chiar ai ghinion, dar noi te iubimmmm!!

    Apreciază

  2. ralu said,

    si acum o intelegi pe aia de la Blue Air cand a zis ca reprezinti un pericol pentru securitatea Romaniei si ca nu te lasa sa urci in avion …stia ea ce stia….

    Apreciază

    • anagreudeexplicat said,

      Deci era de la aia de securitate de pe Beauvais… dar intr-adevar, stia ea ce stia… Oricum spionii de i-au gasit americanii din partea rusilor sunt tot eu… a 5a, a 6a si-a 7 a

      Apreciază

  3. Andrei said,

    Buna, sunt in aceeasi situatie ca si tine… astazi am aflat si am dat o cautare si am gasit postul asta. Singura chestie e ca eu inca nu stiu daca cel corect este cel din certificat sau cel din buletin (maine ma duc sa aflu).
    Deci tu nu a trebuit sa schimbi nici un act nimic ?

    Apreciază

    • anagreudeexplicat said,

      Salut!
      In cazul meu CNP-ul corect era cel din buletin si, deci cel prezent pe diplome, pasaport etc.
      Am aflat asta mergand la sectia de Politie si explicandu-le situatia mea. Un nene politist a cautat in baza de date cele doua CNP-uri si si-a dat seama care era cel corect.
      Cum doar pe certificat era gresit, am mers la primaria (parca?) de sector unde m-au inregistrat ai mei dupa nastere si am cerut un certificat de nastere nou (cel albastru in format UE)

      Iti doresc mult succes si sper sa nu ai prea mari dureri de cap 🙂

      Apreciază

      • Andrei said,

        Am cautat pe net acum, si se pare ca cel de pe certificat e invalid (checksum, etc). Deci trag sperante ca ala de pe buletin e corect. Altfel e cam trist… diplome, acte casa, carduri, etc.
        Mersi !

        Apreciază

  4. Ovidiu said,

    Salut
    Am schimbat si eu Certificatul de nastere cu unul international si am aflat dupa 37 de ani ca ma numesc Matei, si nu Maftei. Stau si ma gandesc la toate documentele eliberate pana acum (proprietati, diplome,studii ….) Momentan lucrez in Franta unde platesc toate taxele dar nu sunt asigurat dosarul fiind respins din motive lesne de inteles…..si daca stau sa ma gandesc bine nici eu nu stiu daca sunt Matei sau Maftei….

    Apreciază


Lasă un răspuns

